Κάποτε ήταν μια γειτονιά. Σ' αυτη τη γειτονιά υπήρχαν 5-6 σπίτια το πολύ.Οι γείτονες καυγαδίζαν συνέχεια για το παραμικρό και δεν τα πηγαίναν καλά μεταξύ τους.
Στο ένα σπίτι έμενε ο κύριος Σκιπέρης. Ο Σκιπέρης έστελνε τα παιδιά του έξω για δουλεια γιατί δεν είχε πολλά λεφτά και μεγάλο του ονειρό του ήταν να μεγαλώσει τα χωράφια του.Πρόσφατα μάλιστα είχε τσακωθεί με μια γειτόνισσα για ένα χωράφι. Με τη βοήθεια μιας "θείας" που έμενε μακριά κατάφερε και της το πήρε.
Η γειτόνισσα αυτή τελευταία είχε περάσει πολλά. Χάνοντας μάλιστα κι εκείνο το χωραφάκι, δεν ήθελε ούτε να τον βλέπει τον Σκιπέρη.Με τους άλλους γείτονες είχε μια καλημέρα, και τα πήγαινε καλά με μία κυρά που έμενε λίγα μέτρα πιο πέρα (ισως επειδη δε μέναν κοντά;). Την κυρά-Ψωροκώσταινα.
Η κυρά-Ψωροκώσταινα περηφανευόταν συνέχεια για τους παππούδες της, που είχαν πεθάνει εδώ και χρόνια, καμάρωνε τα παλιά της φορέματα που είχαν ξεφτίσει και πάντα προσπαθούσε να δείχνει καλο πρόσωπο προς τα έξω, ασχετα αν μες στο σπίτι της γινόταν χαμός.Αυτή είχε προβλήματα με ένα αβάφτιστο παιδι, που έμενε ένα μέτρο πιο πάνω απ το σπίτι της, και με τον Σκιπέρη. Με τον Σκιπέρη δεν τα πηγαινε καλά, επειδη είχε βαρεθεί τα παιδιά του στην αυλή της, κι εκτός αυτού επειδή κοίταζε να πάρει κι απ΄αυτή ένα χωραφάκι.Με το αβάφτιστο παιδί είχε προβλήματα επειδή αυτό ήθελε να βαφτιστεί μ ένα όνομα καποιας παλιάς αρχοντισσας που ζούσε κάποτε στη γειτονιά και που είχε το σπιτι της ανάμεσα σε τρία σπίτια. Σ΄ αυτό της Ψωροκώσταινας, στου αβάφτιστου παιδιού και μιας άλλης γυναίκας. Η τελευταία τους έβλεπε να καυγαδιζουν καθώς έβγαινε στην αυλή της αλλα κοίταζε τη δουλειά της και δεν ασχολούνταν τα τελευταία χρόνια.
Αλλά ούτε ο Σκιπέρης συμπαθούσε το αβάφτιστο . Ο λόγος; Είπαμε, τα χωράφια.
Κάπως έτσι περνούσαν τα χρόνια στη γειτονιά της Πενινσούλας . Ψυχρά κι εχθρικά. Το παιδί μεγάλωνε αβάφτιστο κι έπρεπε να βαφτιστεί. Ο Σκιπέρης σχεδίαζε πως θα πάρει και τα υπόλοιπα χωράφια, με τη βοήθεια της "θείας". Η "θεία" έλεγε στην Ψωροκώσταινα ότι το αβάφτιστο πρέπει να αποκτήσει ένα όνομα γιατί μεγαλώνει. Η Ψωροκώσταινα έλεγε στο παιδί να βαφτιστεί μ ένα παραπλήσιο όνομα αντί αυτού που ήθελε γιατί αλλιως δε θα του επιτρέψει να μπεί σε μία παρέα. Το ξεκατίνιασμα της φτωχής μας Πενινσούλας είχε μαθευτεί παντού. Κάποιοι αρχίσαν να φοβούνται για τα χειρότερα.
Τι θα γινόταν άραγε στο τέλος;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
13 σχόλια:
Παράλογα πολύπλοκο. Έτσι είναι η ελληνική επαρχία;
παράλογε ενίοτε σε χάνω αλλά πάντα το μπλογκ σου αξίζει μια επίσκεψη.
Για του λόγου το αληθές πάρε ενα παράλογο λινκ απο μένα για σένα!
χαιρετώ
Καλημέρα!
Demon αν ριξεις και μια δευτερη ματια στο κειμενο θα δεις οτι δεν αναφερομαι στην ελληνικη επαρχια αλλα σε μια ευρυτερη περιοχη!
Ανεστη καλως σε ξαναβρισκω.Σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια! Χαιρετισματα στον άλλο μεγαλοεκδοτη!
ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ "ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΟ".....
Παλαλε ενα σπιρτοκουτο να πάρει φωτια ειναι η Ελλαδα...
Τελοσπαντων....
Το κειμενο αναφέρεται στα Βαλκανια (ή με το άλλο τους όνομα...Peninsula, δηλαδη Πενινσουλα- έτσι τα αποκαλούν οι Ευρωπαίοι) και στο προβλημα που επικρατει στην περιοχη.
Ο Σκιπέρης είναι η Αλβανια ή Shqipëria (ετσι αποκαλουν τη χωρα τους οι Αλβανοι)
Η κυρια που της έφαγε το χωράφι ο Σκιπέρης ειναι η Σερβία (το χωράφι είναι το Κόσοβο)
Η Ψαροκώσταινα είναι η Ελλαδα. Το χωράφι που κοιτάζει να της φάει ο Σκιπέρης είναι η Τσαμουριά.
Το αβάφτιστο παιδί είναι τα Σκόπια. Πιστέυω τώρα θα βγάλατε μία άκρη.
Χα! Έξυπνο. Όμως κάποιον ξέχασες...
Παράλογο, με πήγες χρόνια πίσω και μου θύμισες την Antiqua του Ηλία Πετρόπουλου σε κείνο το λαϊκό και μακάβριο ευθυμογράφημα που είχε γίνει μέγα θέμα.
Καλησπέρα regina
Ποιον ξεχασα;
Ας εων
Τωρα που ειπες Πετροπουλος μου έδωσες ιδεα για ανάρτηση. Θα το κοιτάξω κάποια στιγμη.
Την κοπελιά με το μήλο, γνωστή και ως Αμερική.
Η κοπελιά με το μήλο είναι η "θεία" που βοήθησε τον Σκιπέρη να πάρει το χωράφι απο την ταλαιπωρημένη γυναίκα (τη Σερβία δηλαδή).
Επίσης είναι η "θεία" που πιέζει την Ψαροκωσταινα να αφησει το παιδι να βαπτιστει.
Χρειάζεται βάφτιση;
Δεν μπορεί να γίνει ονοματοδοσία;
Καλημέρα:-))
Στη γειτονια της Πενινσουλας Ψουξ δε νοειται να δωσουμε όνομα χωρις βαπτιση.Η θρησκεια ζει και βασιλευει.
Μήπως όμως πέρα από τις αλληγορίες θα έπρεπε να ψάξουμε ψύχραιμα την σύγρονη ιστορία; Εννοώ 19ο και 20ο αιώνα.
Δημοσίευση σχολίου